۴ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۵۶
کد خبر: 30778727
T T
۰ نفر

تهران - تهيه كننده فيلم سينمايي 'بازنده'، حضور بخش خصوصي در بازار فيلم جشنواره بين المللي فيلم فجر را بسيار كم رنگ توصيف كرد و خواستار تصحيح اين روند شد.

'منوچهر زبردست' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بازار فیلم فجر طی سال های اخیر، كاركردهای یك بازار فیلم را نداشته و فقط نامی از بازار فیلم را یدك كشیده است.

وی با بیان آنكه بازدهی خاصی از بازار فیلم جشنواره فجر در سال های اخیر مشاهده نشده است، ادامه داد: عدم ارائه آمار و ارقام دقیق از فیلم هایی كه در بازار فیلم جشنواره فجر به توزیع كنندگان خارجی فروخته می شود، موجب شده تا عملكرد این بازار در سال های اخیر به درستی مشخص نباشد.

زبردست یادآور شد: بازار فیلم فجر نباید فقط از نمونه های خود در دیگر جشنواره های سینمایی جهان تبعیت كند و باید فرصت مناسبی را در اختیار فیلمسازان برای ارائه آثارشان به توزیع كنندگان مطرح دنیا قرار دهد.

وی تاكید كرد: 15 سال از برگزاری بازار فیلم جشنواره فیلم فجر می گذرد اما در همه این سال ها، این بازار به محلی برای خریداری فیلم های سینمایی خارجی از سوی موسسات مختلف و شبكه های تلویزیونی داخلی تبدیل شده است.

تهیه كننده فیلم 'درخت معجزه' افزود: حضور بخش خصوصی در بازار فیلم فجر بسیار كم رنگ است و این روند باید تصحیح شود.

زبردست گفت: بازار فیلم فجر همچنین می تواند در زمانی متفاوت از جشنواره فیلم فجر برگزار شود تا توزیع كنندگان تاثیرگذار خارجی در آن حضور یابند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071 ** 1569**

سرخط اخبار فرهنگ